Naar inhoud springen

Ledenprofielen en rollen beheren

Ledenprofielen en rollen beheren

Op Fellow Intranet kunnen leden worden beheerd op Platformniveau, groepsniveau en ruimteniveau. Beheerders en groepsbeheerders van het platform vinden hun ledensectie in Instellingen. Ruimtebeheerders vinden hun leden in het menu van hun ruimte.

Leden profiel

Na het selecteren van een lid kom je in het individuele ledenprofiel. Er zijn speciale tabbladen voor verschillende info en instellingen over het lid. Over het algemeen zie je de tabbladen Profiel, Toewijzingen en Account. Op een specifiek ruimteniveau zie je ook de tab Deelname.

Tab Profiel

Het tabblad Profiel toont de profielinformatie van het lid, zoals bedrijf, adres, aangepaste velden, enz. De profielvelden heeft het lid zelf ingevuld of worden automatisch ingevuld via een geïntegreerde Identiteitsprovider. Platformbeheerders kunnen beslissen welke profielvelden door de gebruiker moeten worden ingevuld en getoond op het profiel.

Tabblad Opdrachten

In de tab Opdrachten kan een manager in één overzicht zien in welke groepen, cursussen en programma's een lid is ingedeeld, welke rollen hij of zij heeft in de groepen, cursussen en programma's en deze rollen van het lid wijzigen.

Tabblad deelname (alleen zichtbaar binnen een spatie)

De tab deelname toont de rol van de deelnemer in de ruimte.

Tabblad Account (alleen zichtbaar voor managers)

Op het tabblad account kan een manager details van de accounthouder zien (naam, e-mail, externe ID, zichtbaarheid van het account voor andere leden) en de geschiedenis van het account. Hier kan de beheerder uitnodigingen sturen naar de gebruiker, de gebruiker deactiveren of een deactiveringsdatum instellen.