Naar inhoud springen

Groepen gebruiken om deelnemers automatisch toe te wijzen aan spaces

Groepen gebruiken om deelnemers automatisch toe te wijzen aan spaces

Met Fellow Intranet kunt u deelnemers eenvoudig indelen in groepen, waardoor het eenvoudiger wordt om de inschrijving van deelnemers en de toegang tot verschillende spaces te beheren.

Als je deelnemers hebt gegroepeerd, kun je deze groepen automatisch inschrijven in specifieke spaces. Deze functie is vooral handig bij het inwerken van nieuwe medewerkers door ze meteen vanaf het begin toe te wijzen aan een vooraf gedefinieerde set spaces.

Voer de volgende stappen uit om een nieuwe groep aan te maken:

  1. Ga naar Instelling > Groepen.
  2. Klik op de knop Groep toevoegen om een nieuwe groep te maken.

Zodra je de groep hebt toegevoegd, kun je:

  • De groep een naam geven: Geef een duidelijke en beschrijvende naam voor de groep.
  • Groepsinstellingen configureren: De instellingen voor de groep aanpassen, zoals voor welke spaces groepsleden automatisch moeten worden ingeschreven.
  • Deelnemersuitnodigen: Je kunt deelnemers van het platform rechtstreeks uitnodigen om lid te worden van de groep.

Deze functie zorgt voor eenvoudig beheer van deelnemers en automatische inschrijving in relevante spaces.


Groepen automatisch inschrijven op spaceniveau

Het is ook mogelijk om groepen automatisch in te schrijven in een ruimte op spaceniveau. Op het tabblad Permissies in de space kun je de groepen instellen die automatisch moeten worden ingeschreven in de space. (In het onderstaande voorbeeld wordt de groep Marketing automatisch ingeschreven in de space)